Attila blogja

Autók, motorok, csak olyanok, amik engem érdekelnek

Friss topikok

Te is fiam, Brutus

2007.02.14. 15:53 attilag78

A német Motor Klassik oldalán találtam az alábbi cikket:

Te mit csinálnál ha lenne egy közel 47 literes BMW-repülőgépmotorod a garázsban?

Hermann Layher, az Auto und Technik Museum Sinsheim igazgatója fogott egy 1907-es American La France-vázat és belepróbálta a V12-est. Az eredményt pedig Brutus-nak nevezte el...

A story 4 éve kezdődött, amikor Layher talált egy Messerschmitt Me 109 motort. Egy másik gyűjtővel hosszú tárgyalások után elcserélte a Messer motorját egy BMW VI
repülőgépmotorra, amit a 30-as évek elején gyártottak.

Layher a közel 2 méter hosszú motor mőgé tett egy gyümölcsös ládát, amögé pedig egy benzineskannát, majd kijelentette, hogy ezzel autózni fog. Barátai persze a fejüket csóválták :)

De akadtak segítőkész emberek is: egyikük hozta az 1097-es American La France-vázat, egy másikuk megcsinálta a forgó alkatrészeket, egy harmadik pedig a Cohiba-formájú karosszériát.

Technikai adatok hijján az elején senki sem tudta, hogy mekkora is a valódi hengerűrtartalma a motornak. "Ahogy ott állt, egészen ártatlannak nézett ki", mondja Hermann. Maga a motor a BMW gazdaságilag legeredményesebb repülőgépmotorja. 1925-től gyártották és többek között a Heinkel He 9-ben használták (bár ezt a belinkelt Wikipedia-cikkben nem találtam meg). A v12-es különlegessége, hogy 6-6 fő- és mellékhajtókarral rendelkezik (szóljon valaki, ha ferdítettem fordítás helyett), ami akkoriban nagy divat volt, lehetett spórolni a hosszal és tömeggel. Az eredmény: a jobb oldali hengerek lökettérfogata 4 liter, a baloldaliaké 3,82, összesen 46,93!

A BMW tartós teljesítményként 550 LE-t ad meg 1530-as fordulatnál, de a motor rövid ideig a 750 LE-t is eléri (1700/min-nél).

A motort és a háromsebességes La France-váltót egy köztes váltóval kötötték össze, ami mindkét irányba tud forogni. "Nem tudtuk, hogy a főtengely melyik irányba forog", mondta Layher. Hiányzott az önindító, de a múzeumban találtak egyet. Amikor Brutus elkészült, a hajókhoz hasonlóan pezsgővel indították útjára.

Az egyik segítő, Dietmar Gulden lett a sofőr, mert nincs családja :) Amikor a motor elindult, mindenki hátraugrott. Még egy Screaming-Eagle kipufogóval szerelt Harley is szánalmas ehhez képest...

Az igazi fullgázas próbára a speyer-i reptéren került sor, amit már Layher hajtott végre - és ördögi vigyorral az arcán tette ezt.

Indítás, váltó egybe: minden normális. De ami utána történik...
Harmadikban 140 km/h-nál még kipürügnek a kerekek, a gázpedál minden érintésére kitör a lánchajtású hátso tengely. Minden gázfröccs után úgy érzed, hogy kinyitottad Pandora szelencéjét.

Ha mindez nem lenne elég, a hiányzó tűzfal (remélem jól fordítottam) miatt a vezető részesülhet a motorhőben, és a nyitott szelepvezérlés forró olajat köpköd a szemébe. A tavolban feltűnik a kifutó vége, és Hermann fékezni kezd. Csak a hátsó tengely fékezett, a fékerő elhanyagolható, miközben a hátsó tengely újra előzni próbál.

"Helyes döntés volt a kocsit Brutus-nak keresztelni", mondja Hermann. "Ő is meg akarta ölni a főnökét". Itt az ideje kipróbálni, hogy kanyarodik. Brutus-t nem érdekli különösebben, hogy vezetője merre kormányoz. Egy jobbkanyar kijáratában az egyik segítő csak egy gyors ugrással tud elmenekülni az alulkormányzott monstrum elől.

"Az autó veszélyes", mondja Hermann, "veszélyes - mindegy, mit csinálsz vele".

Mégis - elvégre férfiak vagyunk - folytatjuk a próbát, és sofőrt váltunk. De most leég a kuplung, Brutus megsértődött - talán jobb is így. A múzeumban jó helye lesz.

A forráscikk itt található.


brutus01

 


 


 


 


 

Még több kép az albumban.

A bejegyzés trackback címe:

https://attilag78.blog.hu/api/trackback/id/tr1236489

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: sexual decoder System videos 2018.04.30. 07:10:01

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2007.02.14. 20:56:44

ügyes ember, de én pl soha nem csinálnék ilyet. nem szeretem az 1950 előtti autókat.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.15. 09:02:57

különösebben én sem, de ez annyira extrém, hogy fel kellett tennem :)
süti beállítások módosítása