Kezdjük egy motorral. Pár éve olvastam a német PS magazinban egy cikket Alan Cathcart-tól. Ebben még nem lenne semmi különös, hiszen rendszeresen jelennek meg írásai. Persze nem is érdektelen, mert Cathcart az egyik legismertebb újságíró és lehetősége van a gyári versenygépek tesztelésére is, ami ugye keveseknek adatik meg.
A motor ezúttal nem egy versenygép volt, bár a tervezőknek voltak/vannak ilyen ambícióik. Egészen pontosan a Drysdale 750-V8 volt a teszt alanya.
V8?? Igen! A superbike szíve egy 750 köbcentis V8-as motor, hengerenként 4 szeleppel és hatsebességes kazettás váltóval (remélem így hívják magyarul). A fordulatszámmérőn a piros tartomány 17000-nél kezdődik, a versenymotoroknál 19000-es fordulattal számoltak. Az utcai gép teljesítményét 163LE-ben adták meg.
(A tervezőt, Ian Drysdale-t a Moto Guzzi 500-V8, egy az 50-es években készült GP-motor ihlette meg.)
A motort még a Superbike-VB-re tervezték, de amennyire én tudom, nem vettek részt a világbajnokságon vele. Később a MotoGP-éra beköszöntésével tervbe vették egy 22000-ig forgó 990 köbcentis V8-as megépítését, de a vonatkozó oldal alapján ebből sem lett semmi (főleg, hogy a 2007-es idényben már 800 cm3 a felső határ).
Akárhogy is, a Drysdale 750-V8 egy nagyon érdekes koncepció, kár lenne elfelejteni.
Néhány link:
Drysdale Motorcycle Co.
Utcai Drysdale-ek (a 750-V8 is)
MotoGP-projekt
Végezetül néhány kép a Drysdale-oldalról:


