Attila blogja

Autók, motorok, csak olyanok, amik engem érdekelnek

Friss topikok

Mindörökké bakkie

2007.01.23. 10:35 attilag78

Mi is az a bakkie? 2005 nyarán eltöltöttem pár hetet Dél-Afrikában, ott találkoztam a kifejezéssel: a helyiek így nevezik a pickup-okat, lásd még Wikipedia. Arrafelé hasonló népszerűségnek örvendenek, mint az Atlanti-Óceán másik partján, de itt inkább a kisebbek hódítanak és nem a full size-verziók.

Sokat itt helyben gyártanak, például a Nissan Hardbody-t vagy a Toyota Hilux-ot. Ezekre nem is érdemes több szót vesztegetni, nagyjából megegyeznek az európai verziókkal.

Vannak viszont igazi specialitások!

Opel Corsa Utility:


Elhihetitek, nem vagyok egy bakkie-fan, de sportos verzióban igazán pofásra sikerült, főleg feketében!












A csatolt képek az említett sportos verziót mutatják, ami persze drágább is, de ebből is sok fut az utakon. Szerelik 1.4-es 90 lovas, 1.8-as 107 LE-s benzinessel és 1.7-es 75 lóerős dízellel.








Gyártanak még itt Fiat Strada-t, de ez a jobboldali kormánytól eltekintve pont úgy néz ki, mint Európában. Jelen van persze a Ford is, a Fiesta-ra épült Bantam-mal (1.3l 75 LE, 1.6l  95 LE), és természetesen a VW is a Pickup-pal. Ez nem más, mint a régi Golf I-re épült Caddy a Golf II hűtőrácsával, és egy 1.6-os 82 LE-s benzinmotor hajtja:
















Ha már VW, akkor Citi Golf! Igaz, nem bakkie, de mégiscsak egy dél-afrikai specialitás. Mily meglepő, Golf II-es hűtőráccsal szerelt Golf I-es:


















Aki ismer, tudja, hogy finoman szólva nem állhatom a Golf-ot, de a Citi Golf VeloCiti változata jól sikerült, ez a csúcsmodell, 1.6-os 100 LE-s (van belőle 1.4-es is). Ennek a változatnak műszerfala már modern kialakítású, de soknak még régi müszerfala van.

A végére hagytam az igazit, a legjobbat! Ez nem más, mint a Nissan 1400 Bakkie. Rengeteget látni belőle, régit-újat egyaránt. Több, mint 30 éve gyártják gyakorlatilag változatlanul. Tudom, ez nem rekord, de nekem ettől föggetlenül nagyon bejön. Hátsókerékhajtású, 1.4-es négyhengeres 64 lovas motor hajta. Ez persze nem biztosít őrült menetteljesítményeket, de ez nem is célja. Vannak, akik ezt máshogy gondolják, innen lehet csemegézni (én is innen vettem a képeket).











































______________
Képek forrása:

Opel South Africa
VW South Africa
http://datsun1200.com/modules/nsections/index.php?op=viewarticle&artid=83

A bejegyzés trackback címe:

https://attilag78.blog.hu/api/trackback/id/tr3330350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása