Attila blogja

Autók, motorok, csak olyanok, amik engem érdekelnek

Friss topikok

Down Under I - V8 másképp

2007.02.12. 15:15 attilag78

Valamiért vonz Ausztrália. Épp ezért - minden rendszert nélkülözve - lesz majd néhány post az ötödik kontinensről autós-motoros témában.

Kezdjük egy motorral. Pár éve olvastam a német PS magazinban egy cikket Alan Cathcart-tól. Ebben még nem lenne semmi különös, hiszen rendszeresen jelennek meg írásai. Persze nem is érdektelen, mert Cathcart az egyik legismertebb újságíró és lehetősége van a gyári versenygépek tesztelésére is, ami ugye keveseknek adatik meg.

A motor ezúttal nem egy versenygép volt, bár a tervezőknek voltak/vannak ilyen ambícióik. Egészen pontosan a Drysdale 750-V8 volt a teszt alanya.

V8?? Igen! A superbike szíve egy 750 köbcentis V8-as motor, hengerenként 4 szeleppel és hatsebességes kazettás váltóval (remélem így hívják magyarul). A fordulatszámmérőn a piros tartomány 17000-nél kezdődik, a versenymotoroknál 19000-es fordulattal számoltak. Az utcai gép teljesítményét 163LE-ben adták meg.
(A tervezőt, Ian Drysdale-t a Moto Guzzi 500-V8, egy az 50-es években készült GP-motor ihlette meg.)

A motort még a Superbike-VB-re tervezték, de amennyire én tudom, nem vettek részt a világbajnokságon vele. Később a MotoGP-éra beköszöntésével tervbe vették egy 22000-ig forgó 990 köbcentis V8-as megépítését, de a vonatkozó oldal alapján ebből sem lett semmi (főleg, hogy a 2007-es idényben már 800 cm3 a felső határ).

Akárhogy is, a Drysdale 750-V8 egy nagyon érdekes koncepció, kár lenne elfelejteni.

Néhány link:
Drysdale Motorcycle Co.
Utcai Drysdale-ek (a 750-V8 is)
MotoGP-projekt

Végezetül néhány kép a Drysdale-oldalról:





























































drysdale_v8_03



























A bejegyzés trackback címe:

https://attilag78.blog.hu/api/trackback/id/tr9630979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.